SMG vs. manual
- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: SMG vs. manual
no tak sprawa gustu...
ale popatrzmy na wyscigi, zawody driftowe, cwiartki itp... malo kiedy wystempuje tam automat lub smg
raczej wszyscy wybieraja manual....
ale popatrzmy na wyscigi, zawody driftowe, cwiartki itp... malo kiedy wystempuje tam automat lub smg
raczej wszyscy wybieraja manual....
Re: SMG vs. manual
Podam 2 przyklady:kulturysci pisze:no tak sprawa gustu...
ale popatrzmy na wyscigi, zawody driftowe, cwiartki itp... malo kiedy wystempuje tam automat lub smg
raczej wszyscy wybieraja manual....
1. Formula 1 - skrzynia sekwencyjna
2. Rajdy WRC - skrzynia sekwencyjna

- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: SMG vs. manual
Mateusz zgodze sie ze formula tak
wrc nie calkiem bo maja sprzeglo w wiekszosci pojazdow (nie wiem czy nei we wszystkich)
jak do wodki nie usiadziemy to sie i tak nie dogadamy
tylko nie wiem jak to zrobic bo pije raz na 2 lata
wrc nie calkiem bo maja sprzeglo w wiekszosci pojazdow (nie wiem czy nei we wszystkich)
jak do wodki nie usiadziemy to sie i tak nie dogadamy

tylko nie wiem jak to zrobic bo pije raz na 2 lata

Re: SMG vs. manual
witam!!!
Kiedys sam pytalem, o to ktora ze skrzyn jest lepsza i dalej nie mam odpowiedzi na to pytanie.... chcialem SMGII....
... sa zwolennicy jednego i drugiego.
wiemy napewno jedno: SMG jest bardziej bajerancka i wygodniejsza na miasto, ale w M3 chyba nie chodzi o wygode lecz RADOSC Z JAZDY
i ja osobiscie mam wielki dylemat i powoli sklaniam sie jednak do manuala, chociaz sam nie wiem
pozdrawiam.
Kiedys sam pytalem, o to ktora ze skrzyn jest lepsza i dalej nie mam odpowiedzi na to pytanie.... chcialem SMGII....
... sa zwolennicy jednego i drugiego.
wiemy napewno jedno: SMG jest bardziej bajerancka i wygodniejsza na miasto, ale w M3 chyba nie chodzi o wygode lecz RADOSC Z JAZDY

pozdrawiam.
WITAM!!! Klubowiczów
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SMG vs. manual
Musisz się przejechać jedym i drugim i zdecydować co Ci bardziej odpowiada
Re: SMG vs. manual
Jesli chcesz poczytac o SMG polecam te 2 linki (chyba juz gdzies byly na forum):Batman333 pisze:witam!!!
Kiedys sam pytalem, o to ktora ze skrzyn jest lepsza i dalej nie mam odpowiedzi na to pytanie.... chcialem SMGII....
... sa zwolennicy jednego i drugiego.
wiemy napewno jedno: SMG jest bardziej bajerancka i wygodniejsza na miasto, ale w M3 chyba nie chodzi o wygode lecz RADOSC Z JAZDYi ja osobiscie mam wielki dylemat i powoli sklaniam sie jednak do manuala, chociaz sam nie wiem
pozdrawiam.
http://www.m3smg.com/
http://www.leo.nutz.de/BMW_SMG2FAQ.php
PS. Nie wiem dlaczego SMG ma psuc radosc z jazdy

- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: SMG vs. manual
Batman oprocz tego ze poczytales podzielone recenzje to musisz jeszcze troszke pojezdzic jedna i druga...
bo z samych recenzji napisanych w gazetach i necie to ciezko wybrac, bo jest troche zwolennikow i przeciwnikow smg
ja choc nie jezdzilem smg to nie ze jej nie polecam, ale manualem jezdzi sie super...
bo z samych recenzji napisanych w gazetach i necie to ciezko wybrac, bo jest troche zwolennikow i przeciwnikow smg



ja choc nie jezdzilem smg to nie ze jej nie polecam, ale manualem jezdzi sie super...
Re: SMG vs. manual
Tak jak juz kiedyś pisałem - to jest temat nie do rozstrzygnięcia. Moim zdaniem SMG jest super i nie widze żadnej przewagi manuala nad SMG. No, ale co kto lubi 

- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SMG vs. manual
Nie no przewagi to są, ale w obie strony... także poprostu każdy musi wybrać które przewagi mu bardziej odpowiadają 

- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: SMG vs. manual
...... i tą miłą wypowiedzią MAROSA zakonczymy temat
SMG vs. MANUAL

SMG vs. MANUAL

Re: SMG vs. manual
Ten temat wróci jeszcze nie raz 

Re: SMG vs. manual
Sorry za odgrzanie kotleta ale mam chyba coś merytorycznie wartego dodania. 
Jest jeden wyjątek, zbijanie biegów po kolei z międzygazem jest też techniką rajdową na bardzo mało przyczepną nawierzchnię i wtedy faktycznie pomaga. Ja nie do końca rozumiem dlaczego (wiem że chodzi o dociążenie przodu ale jak dla mnie samo hamowanie wystarczająco dociąża przód, wydawało mi się że na śliskim wystarczająco) ale koledzy z doświadczeniem rajdowym praktycznym mówią że trochę daje.
Ale na normalny suchy albo trochę mokry asfalt raczej się tego nie stosuje z braku czasu - spadek prędkości jest tak szybki że nie zdążysz wrzucić biegu z międzygazem.
Natomiast jedno co mi w SMG nie odpowiada to to że łopatki są na kierownicy, ja bym wolał na kolumnie bo mam zwyczaj zabierać/odbierać kierownicę, chociaż na ostatnim evencie na Torze Poznań Maciek Polody mi radził nauczyć się jeździć bez puszczania kierownicy.
Ale jak dla mnie takie coś tylko w Evo gdzie jest jeden obrót od środka do skrajnego wychylenia koła... w M3 mam prawie 1.5

Zapewniam Cię z doświadczenia i to niemałego że stanowi to bardzo konkretny problem do driftu i SMG zupełnie się do niego nie nadaje. ZUPEŁNIE.Adamu pisze:SMG ma wade do driftu że nie masz sprzęgła lecz myśle że przy dobrym ogarnięciu nie powinno to stanowić większego problemu bo ratować się można samym odpuszczaniem gazu
To prawda, dla przeciętniego-dobrego kierowcy na tor SMG jest lepsze. Po to je zresztą kupiłem. Po prostu mniej do ogarnięcia na raz.Adamu pisze: (ja w skrajnej sytuacji gdy odjęcie gazy nie pomaga wbijam sprzęgło a tu tego nie zrobisz. Na tor/szybką jazdę smg jest lepsze. Łapy na kierownicy, skupiasz się na jeździe, nigdy nie popełniasz błędu a wątpie że ktoś w manu (poza konkretnymi przypadkami) przeskoczy non stop zmieniania biegów, hamowania itd w wykonaniu smg.
Nieprawda, przy szybkim hamowaniu zbija się biegi bez międzygazu. Na międzygaz po prostu nie ma czasu. I tak mało kto zbija biegi tak szybko żeby warto to było robić sekwencyjnie (tzn. z 5-4-3-2 a nie np. od razu 5-3 albo 5-2), a już robienie tego z międzygazem jest praktycznie nierealne i jest zaszłością z czasów gdy hamulce nie były takie smuteczne.Adamu pisze:Do naprawde szybkiej jazdy nie używa się sprzęgłaa dokładniej hamujesz z kopnięciami w gaz żeby ograniczyć jazdę 'Na luzie" więc żeby konkurować z smg powinno się mieć to opanowane
Jest jeden wyjątek, zbijanie biegów po kolei z międzygazem jest też techniką rajdową na bardzo mało przyczepną nawierzchnię i wtedy faktycznie pomaga. Ja nie do końca rozumiem dlaczego (wiem że chodzi o dociążenie przodu ale jak dla mnie samo hamowanie wystarczająco dociąża przód, wydawało mi się że na śliskim wystarczająco) ale koledzy z doświadczeniem rajdowym praktycznym mówią że trochę daje.
Ale na normalny suchy albo trochę mokry asfalt raczej się tego nie stosuje z braku czasu - spadek prędkości jest tak szybki że nie zdążysz wrzucić biegu z międzygazem.
Powodzenia. Chętnie to zobaczę.Adamu pisze: Bardzo trudne nie jest ale wymaga wprawy a i tak się mylisz bo ciężko dobrać jedną nogą siłą hamowania i strzelać gazem (przynajmniej ja nie umiem zawsze idealnie dobrać obrotów- może kiedyś)
I to jest moim zdaniem odpowiedź na pytanie która skrzynia jest lepsza do agresywnej jazdy po zakrętach.Adamu pisze:CSL - it's my dreami ma smg
Natomiast jedno co mi w SMG nie odpowiada to to że łopatki są na kierownicy, ja bym wolał na kolumnie bo mam zwyczaj zabierać/odbierać kierownicę, chociaż na ostatnim evencie na Torze Poznań Maciek Polody mi radził nauczyć się jeździć bez puszczania kierownicy.
Ale jak dla mnie takie coś tylko w Evo gdzie jest jeden obrót od środka do skrajnego wychylenia koła... w M3 mam prawie 1.5
Re: SMG vs. manual
Na czym polega zmiana biegu z międzygazem??
Re: SMG vs. manual
Na dodaniu gazu pomiędzy biegami żeby zsynchronizować obroty silnika z obrotami przeniesienia napędu, to pozwala na bardziej łagodne operowanie balansem auta.
Zrób tak: rozpędź się i wrzuć czwórkę, tak 2200 obrotów, potem gwałtownie wbij dwójkę. Zobacz jak auto nurkuje przodem.
A teraz zrób tak: sprzęgło i jednocześnie przesuwając biegi dodaj gazu tak żeby mieć 5000 obrotów i dopiero wtedy puść sprzęgło.
Widać różnicę?
Zrób tak: rozpędź się i wrzuć czwórkę, tak 2200 obrotów, potem gwałtownie wbij dwójkę. Zobacz jak auto nurkuje przodem.
A teraz zrób tak: sprzęgło i jednocześnie przesuwając biegi dodaj gazu tak żeby mieć 5000 obrotów i dopiero wtedy puść sprzęgło.
Widać różnicę?