SMG vs. manual

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: SMG vs. manual

Post autor: tom_kulturysci » ndz gru 17, 2006 20:47

no tak sprawa gustu...

ale popatrzmy na wyscigi, zawody driftowe, cwiartki itp... malo kiedy wystempuje tam automat lub smg

raczej wszyscy wybieraja manual....

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: SMG vs. manual

Post autor: mateush » ndz gru 17, 2006 21:06

kulturysci pisze:no tak sprawa gustu...

ale popatrzmy na wyscigi, zawody driftowe, cwiartki itp... malo kiedy wystempuje tam automat lub smg

raczej wszyscy wybieraja manual....
Podam 2 przyklady:
1. Formula 1 - skrzynia sekwencyjna
2. Rajdy WRC - skrzynia sekwencyjna

:cool:

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: SMG vs. manual

Post autor: tom_kulturysci » pn gru 18, 2006 01:27

Mateusz zgodze sie ze formula tak

wrc nie calkiem bo maja sprzeglo w wiekszosci pojazdow (nie wiem czy nei we wszystkich)




jak do wodki nie usiadziemy to sie i tak nie dogadamy :P

tylko nie wiem jak to zrobic bo pije raz na 2 lata :P

Batman333
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 05, 2007 23:55
Lokalizacja: KrakOw

Re: SMG vs. manual

Post autor: Batman333 » wt lut 06, 2007 23:54

witam!!!
Kiedys sam pytalem, o to ktora ze skrzyn jest lepsza i dalej nie mam odpowiedzi na to pytanie.... chcialem SMGII....
... sa zwolennicy jednego i drugiego.
wiemy napewno jedno: SMG jest bardziej bajerancka i wygodniejsza na miasto, ale w M3 chyba nie chodzi o wygode lecz RADOSC Z JAZDY :wink: i ja osobiscie mam wielki dylemat i powoli sklaniam sie jednak do manuala, chociaz sam nie wiem
pozdrawiam.
WITAM!!! Klubowiczów

Batman333
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 05, 2007 23:55
Lokalizacja: KrakOw

Re: SMG vs. manual

Post autor: Batman333 » wt lut 06, 2007 23:55

dodam ze idealne rozwiazanie to smg ze sprzeglem w kokpicie :grin:
WITAM!!! Klubowiczów

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SMG vs. manual

Post autor: Maros » śr lut 07, 2007 00:19

Musisz się przejechać jedym i drugim i zdecydować co Ci bardziej odpowiada

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: SMG vs. manual

Post autor: mateush » śr lut 07, 2007 18:15

Batman333 pisze:witam!!!
Kiedys sam pytalem, o to ktora ze skrzyn jest lepsza i dalej nie mam odpowiedzi na to pytanie.... chcialem SMGII....
... sa zwolennicy jednego i drugiego.
wiemy napewno jedno: SMG jest bardziej bajerancka i wygodniejsza na miasto, ale w M3 chyba nie chodzi o wygode lecz RADOSC Z JAZDY :wink: i ja osobiscie mam wielki dylemat i powoli sklaniam sie jednak do manuala, chociaz sam nie wiem
pozdrawiam.
Jesli chcesz poczytac o SMG polecam te 2 linki (chyba juz gdzies byly na forum):
http://www.m3smg.com/
http://www.leo.nutz.de/BMW_SMG2FAQ.php

PS. Nie wiem dlaczego SMG ma psuc radosc z jazdy :grin:

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: SMG vs. manual

Post autor: tom_kulturysci » sob lut 10, 2007 12:19

Batman oprocz tego ze poczytales podzielone recenzje to musisz jeszcze troszke pojezdzic jedna i druga...
bo z samych recenzji napisanych w gazetach i necie to ciezko wybrac, bo jest troche zwolennikow i przeciwnikow smg

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



ja choc nie jezdzilem smg to nie ze jej nie polecam, ale manualem jezdzi sie super...

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: SMG vs. manual

Post autor: Pablo » pn lut 12, 2007 15:51

Tak jak juz kiedyś pisałem - to jest temat nie do rozstrzygnięcia. Moim zdaniem SMG jest super i nie widze żadnej przewagi manuala nad SMG. No, ale co kto lubi :wink:

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SMG vs. manual

Post autor: Maros » pn lut 12, 2007 21:11

Nie no przewagi to są, ale w obie strony... także poprostu każdy musi wybrać które przewagi mu bardziej odpowiadają :smile:

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: SMG vs. manual

Post autor: tom_kulturysci » wt lut 13, 2007 02:31

...... i tą miłą wypowiedzią MAROSA zakonczymy temat



SMG vs. MANUAL





:mrgreen:

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: SMG vs. manual

Post autor: Pablo » wt lut 13, 2007 10:27

Ten temat wróci jeszcze nie raz :wink:

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: SMG vs. manual

Post autor: Keepsake » śr lis 21, 2007 18:14

Sorry za odgrzanie kotleta ale mam chyba coś merytorycznie wartego dodania. :)
Adamu pisze:SMG ma wade do driftu że nie masz sprzęgła lecz myśle że przy dobrym ogarnięciu nie powinno to stanowić większego problemu bo ratować się można samym odpuszczaniem gazu
Zapewniam Cię z doświadczenia i to niemałego że stanowi to bardzo konkretny problem do driftu i SMG zupełnie się do niego nie nadaje. ZUPEŁNIE.
Adamu pisze: (ja w skrajnej sytuacji gdy odjęcie gazy nie pomaga wbijam sprzęgło a tu tego nie zrobisz. Na tor/szybką jazdę smg jest lepsze. Łapy na kierownicy, skupiasz się na jeździe, nigdy nie popełniasz błędu a wątpie że ktoś w manu (poza konkretnymi przypadkami) przeskoczy non stop zmieniania biegów, hamowania itd w wykonaniu smg.
To prawda, dla przeciętniego-dobrego kierowcy na tor SMG jest lepsze. Po to je zresztą kupiłem. Po prostu mniej do ogarnięcia na raz.
Adamu pisze:Do naprawde szybkiej jazdy nie używa się sprzęgła :razz: a dokładniej hamujesz z kopnięciami w gaz żeby ograniczyć jazdę 'Na luzie" więc żeby konkurować z smg powinno się mieć to opanowane :wink:
Nieprawda, przy szybkim hamowaniu zbija się biegi bez międzygazu. Na międzygaz po prostu nie ma czasu. I tak mało kto zbija biegi tak szybko żeby warto to było robić sekwencyjnie (tzn. z 5-4-3-2 a nie np. od razu 5-3 albo 5-2), a już robienie tego z międzygazem jest praktycznie nierealne i jest zaszłością z czasów gdy hamulce nie były takie smuteczne.

Jest jeden wyjątek, zbijanie biegów po kolei z międzygazem jest też techniką rajdową na bardzo mało przyczepną nawierzchnię i wtedy faktycznie pomaga. Ja nie do końca rozumiem dlaczego (wiem że chodzi o dociążenie przodu ale jak dla mnie samo hamowanie wystarczająco dociąża przód, wydawało mi się że na śliskim wystarczająco) ale koledzy z doświadczeniem rajdowym praktycznym mówią że trochę daje.

Ale na normalny suchy albo trochę mokry asfalt raczej się tego nie stosuje z braku czasu - spadek prędkości jest tak szybki że nie zdążysz wrzucić biegu z międzygazem.
Adamu pisze: Bardzo trudne nie jest ale wymaga wprawy a i tak się mylisz bo ciężko dobrać jedną nogą siłą hamowania i strzelać gazem (przynajmniej ja nie umiem zawsze idealnie dobrać obrotów :cry: - może kiedyś)
Powodzenia. Chętnie to zobaczę.
Adamu pisze:CSL - it's my dream :lol: i ma smg :wink:
I to jest moim zdaniem odpowiedź na pytanie która skrzynia jest lepsza do agresywnej jazdy po zakrętach.

Natomiast jedno co mi w SMG nie odpowiada to to że łopatki są na kierownicy, ja bym wolał na kolumnie bo mam zwyczaj zabierać/odbierać kierownicę, chociaż na ostatnim evencie na Torze Poznań Maciek Polody mi radził nauczyć się jeździć bez puszczania kierownicy.

Ale jak dla mnie takie coś tylko w Evo gdzie jest jeden obrót od środka do skrajnego wychylenia koła... w M3 mam prawie 1.5

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SMG vs. manual

Post autor: kostek_ja » śr lis 21, 2007 19:10

Na czym polega zmiana biegu z międzygazem??

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: SMG vs. manual

Post autor: Keepsake » śr lis 21, 2007 19:17

Na dodaniu gazu pomiędzy biegami żeby zsynchronizować obroty silnika z obrotami przeniesienia napędu, to pozwala na bardziej łagodne operowanie balansem auta.

Zrób tak: rozpędź się i wrzuć czwórkę, tak 2200 obrotów, potem gwałtownie wbij dwójkę. Zobacz jak auto nurkuje przodem.

A teraz zrób tak: sprzęgło i jednocześnie przesuwając biegi dodaj gazu tak żeby mieć 5000 obrotów i dopiero wtedy puść sprzęgło.

Widać różnicę?

ODPOWIEDZ